"Kända på Gröna Lund"

Shiiit, det här skrev jag första dagen på sommarlovet. Vill tillbaka till den dagen! :s




Heej!
Vet ni vad det är nu?? Sommarlov, sommarlov och åter igen sommarlov (känns som om jag använder det där utrycket allt oftare och oftare nu för tiden :p) men det är verkligen svårt att beskriva min lycka :) 2 och en halv månad fritt från att stiga upp tidigt, läxor, sega lektioner, långa skoldagar, prov och äcklig skol-lunch. Weee! säger jag bara :D
I går kunde jag inte blogga för att mitt hel-knäppa internet inte fungerade. Men nu är jag iaf back och ska försöka fatta mej kort vilket jag känner på mej att jag inte kommer lyckas med så mycket som jag alltid skriver :)
I går hade vi iaf skolavslutning i kyrkan och jag och mumme fick skjuts dit med Moa och hennes gulliga mormor :) Haha, från början åkte vi t.o.m åt fel håll, men vi kom strax på fötter igen xD hehe.
avslutningen kändes förvånadsvärd kort och var strax över, jag var tvugen att gå iväg till Christer eftersom han är min mentor (men inte i höst inte :o) vi var den ända gruppen som fick glass, -Tackar ;)
Sen åkte vi hem till Moa lite snabbt för att sedan åka till Grönan. Åkte till Alivk och sen vidare mot Slussen där vi tog Gröna Lundfärjaan och kom direkt in på Gröna Lund, köpte åkband och sen bar vi iväg och köpte lunch och sen åkte vi hela dagen lång :)
Och herre jävlar vad det var lite folk! Så jäkla skönt, typ inga köer alls så det var bara att åka och fara. Hahaha, gissa om det blev flummig när jag o Moa var där, har typ aldrig varit så kul att va där! Jag tror seriöst att alla kände igen oss efter den dagen alla trodde ju seriöst att vi var helt sjuka i huvudet. Typ i Jetline var det bara vi som skrek och vi skrek de meste sjukaste sakerna man kunde tänka sej :P Typ "Öhman är på g" och "Jag jag har glömt mina galonisar hemma" Dessutom satt vi längst bak varje gång (eftersom det är mest tryck där) så då var det ju ännu lättare att känna igen oss ;)
I vilda musen fick vi en egen vagn, wiho då kunde vi ju flumma extra mycket. Satt och gjorde miner åt alla och sjöng "O hii o flygplan, o hii o luftens hjältar hela dan" Hheheheh, alla stirra på oss som om vi var värsta psykfallen, som vanligt :)
Efter ett tag såg vi de där läskiga "rymd-gubbarna" som jag kallar dom (som Moa har bild www.wajdebeck.blogg.se)
Den oranga ställde sej över mej utan att jag såg sen kolla jag upp på den då pep den! Jag blev så jäkla rädd för jag hann inte se vad det var för nåt så jag sprang flera meter bort och skrek mitt tjejskrik ashögt. hAhahaha, Moa gapskratta och det gjorde alla runt omkring oxå, även jag xD 
Hahahhah, i radiobilarna satt vi i samma bil och sattsade på att köra på alla i gubbligan ;O Hahaha, det var ett gäng med gubbar som skulle åka och då skulle vi köra in i dom. Vi siktade på en i blå tröja som vi körde in i minst 15 gånger och till sist sa han: "Mäh.. Va fan! Nu får ni lägga av!" Då gapskrattade jag o Moa och sen var hans åktur förstörd :) HAahha, typiskt oss asso.
Apprå på att förstöra så var det några framför oss i kärlekstunneln som vi flummade med oxå xD. HAHAhaha allt som vi sa till dom kommer att höras på deras video eftersom dom filmade allt inne i tunneln :P I tekopparna gjorde vi miner åt alla föräldrar som stod och kollade på sina små barn, hahaha dom blev ju typ rädda för oss eller vad?
Hahah nu orkar jag inte skriva mer om våran super duper dag på Gröna Lund, men läs Moas blogg oxå så an ni ju läsa om det jag har missat :)

Nu ska jag ut i solen och sola ryggen, läsa en bok och njuta av första dan på sommarlovet :D


Ajuste, måste ju berätta om hemvägen! Vi satt och gjorde miner åt alla som passerade vår väg :P Hahaha, jag råkade göra åt några poliser... haha typiskt mej :P Och sen så var det några killar som stod på trottoaren och jag skratta mitt "MohaMohaha-skratt" snacka om att dom trodde vi var helt sjuka :O

Pussiluss! <3 
HAhaha, som sagt "Kända på Gröna Lund - Jag och Moa"

Kommentarer
Postat av: Anonym

fin blogg

2008-08-17 @ 18:31:29
URL: http://snackablondie.blogg.se/
Postat av: Lydia

jag vill också tillbaka till första dan=(

2008-08-17 @ 21:49:17
URL: http://emorolden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0