31/1 + 1/2-08

Hej hej!


(HaHahahAh, har redan "missat" att skriva om en dag i mitt liv. Vid första inlägget lovade jag mej själv att skriva (nästan) varje dag iaf. Men skit it lixom :) Det är ändå inget nödvändigt som har missats.....måntro.... :P)

31/1
Igår torsdags häde inget specifikt. Startade dagen med ett mötte med Felicia på väg till skolan. Dock då lite försent, trodde vi började 09:05 men vi började visst 10 min tidigare. Kom alltså försent till första lektionen (NO) men inte p.g.a schemat, utan för att jag stod o väntade på att polarna skulle komma upp till 300-korridoren. :) typiskt mej eller hur?

Resten av dagen gick väl rätt okeej. Torsdagarna det här året är inte fullt så jobbiga som förra året. Vi slutar typ 14:45 om man nu kan kalla det för tidigt :) Ajuste, slapp matten idag. Den lille Afganistan-gubben kom precis i tid. För jag hade nämligen glömt min mattebok hemma, och det hade inte precis varit kul o sagt det till Kikki nu innan utvecklingsamtalen o allt. Dessutom känns det som hon hatar mej redan :P Så det var allt bra att du kom "Sten"

Jag och Moa stod i fönstret och spanade (som vanligt) efter Trögo. Då vi plötsligt fick syn på Kerstin Lööf. Konstaterade att hon hade en allvarlig typ av "manlig gångstil" XD Kerstin tycker att vi kan flamsa och fladdra lite väl mycke på lektionerna, det kommer hon lixom säga till Christer :( Undrar måntro vad han kommer säga då? Han kanske oxå har märkt det. Från den senaste NO- lektionen asso :) Ja lovar, han kommer sätta upp det som mitt nya mål på utvecklingsamtalet.... ;) Vad ska man göra dåh? om man inte kan hindra sej från skratt av sin bästaste vän Moa???? ......klur, klur.......

1/2 -08
Den absolut lättaste dagarna av dem alla. Start 10:50 med samling o slut vid 14:00 :) så korrekt asso :P
Mötte Felicia idag igen (brukar ta sällskap med henne) för en gångs skull var inte ja först. Moa ringde mej precis när jag skulle gå därför tog det lite extra tid. Vilket inte gjorde nååånting ;) Jag o Felicia brukar ha rätt trevlig till (hem från) skolan. Brukar typ jämföra städerskor & byggjobbare, samtidigt som vi snackar om jobbiga mentorsgruppear, det vill säga.....min :( 

När vi kom fram mötte vi Anna, Matilda och Alice, gick upp till 200-korridoren när jag kom på den fantastiska idén att alla skulle skriva sina namn på mina byxor :P Ingen vågade typ börja, blev lite småtjaffsitt men tillslut så gick det. Vi försökte t.o.m att få underbaraste läraren Olle att skriva, men han ville inte :( vad har han emot oss igentligen? Fast det är nog bara vi som tror att han har det. För annars skulle han ju inte vara nån bra lärare. Hoppas inte 7:orna nästa år kommer ta hans förtroendde. Den klassen kommer ju bli värsta bitchklassen ju :'(  Men jag får väl fråga om han möjligen kan skriva på måndag :P Vem vet jag kankse kan ta med mej ett intyg xD
"Jag intygar att Viktorias lärare får skriva sina namn på hennes blåa Cheap Monday. MVH Agneta Hamnér" Då kan man ju fråga Martin oxå ;)

Senare var det samling. Som vanligt inge o se när det är gymnasklasserna som har....Men annars räknas det tydligen som skolk. Efter samlingen kom Moa. "Race:ade" som en galning för att få tag i henne. De andra tjejjorna stod i trapphuset och försökte informera mig om att Moa skulle komma upp senare. Men inte brydde jag mej x) Jag måste såklart få tag i "min" Moa först, eftersom jag inte hade sett henne på ett helt dygn *Puss, Puss*
Även Moa fick skriva på mina byxor. Hon skrev så fiint och stort, vilket bevisar att det är det namn som betyder mest för mej just nu :) Ska förresten försöka skaffa mej en textilpenna i helgen, så fler kan skriva riktigit bra! <3

Efter lunch var det dax för engelska. Störd läxa vi hade tills idag asso typ en sån som man har i 4:an men ändå :) Jag och "Lyddo" började tävla om vem som skulle vara klassens "dörrvakt" (Båda vi sitter nämligen nära dörren) Det var ju typ 5 st. som kom försent, snacka om vi fick springa måna gånger. Vi höll t.o.m att springa på Olle när han skulle in xD Undrar vad han tänkte då, måntro? (Två bufflar som flyr från den "hemska" lektionen)

O förresten! Kom just på en viktigt sak. Det är den 1/2 idag, vilket betyder att det "bara" är 23 dagar kvar tills jag fyller år (13).  Hoppas jag får nått riktigt fiint asso :) En riktig sån där tonårskatastrof hemma :P

Ska ta o sluta nu. Efter allt meningslöst babbel ;) Ville bara säga att jag ÄLSKAR min kompis Moa, kolla lixom bara på hennes pa-sida WIDEBECK 
Världens underbaraste människa! <3 Älskar dej mer än allt annat o jag längtar värkligen tills nästa fredag, då våran skola far till Romme :) Jag o Moa ska väl som vanligt sitta brevé varnadra på busse, vi körde ju en sån bra taktik på "sitta-brevé-på-bussen-till-Romme-önskelista" XD

*Puss& Kram*
Skriver kanske nåt senare, när jag ska sova! Puss o Kram återigen ;) <3




 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0