Februari 2008 - Trööög dag....

Heej!

Idag har det verkligen varit en riktig "skita-dag". Väcktes av mamma o pappa kl. 9:20 skulle upp o rida (min söndagsaktivetet), fan vad jag var inte i form, kände värkligen inte för det, hade typ ont i hela kroppen efter i fredags ^^, o var döööötrött. Men pappa tjatade om att jag inte fick missa ridningen för det är en *dyr* sport......jaha.... bråkade med pappa hela vägen till stallet. Sen blev det inte bättre, möttes av sånna där "blickar" av alla människor :( Bolero (hästen) rusade på Räkan (annan häst) så det blev världens kallabalik.... :S Vicken bra start på dagen.....blää...

När jag kom hem hade jag tappat apptiten, mamma blev as-sur för att jag inte ville äta, hon proppade i mej massa mackor....blää...återigen. La mej på sängen ett par timmar, låg o kollade på OC första sesongen, det är så grymt bra - Seth Cohen  (Adam Brody) - flickfavorit ^^, måntro? Efter det kom Karro in o "gosade" lite med mej :P Vicken söötis asso. Vi försökte lära oss lite franska (eller hon försökte lära mej) vilket inte gick så bra eftersom vi började skratta åt: "boules" (glasskulor) hela tiden xD. Vääldigt trevligt man kan ha med sin egna syster ^^, I love her ;) Ajuste fick faktiskt en bok av henne i fredax: "Svenne" som jag tänkte läsa till Olles bokrapport. Hon jobbar ju faktiskt på Bokhuset så hon borde väl veta vad som är inne o lite sådär checkt osv. :P

Nu till Romme-dagen

Den absoluta favvo-dagen på hela året. I år var det ett sånt där bra skidåkarväder oxå (som ja skrev i det andra inlägget) typ -5° o strålade sol....kan det bli mycket bättre??
Jag o Moa satt framför Dogge o Julius på bussen, vi hade det väl sådär lite småtrevligt med godis o klubborna ;) När vi kom fram kunde ja o Moa knappt bärga oss till första åket, vilket menas med "fort upp i liften". Satt såklart o snackade med främlingarna brevid, som vanligt vårt vilse-ledande, meningslösa babbel :) som t.ex.
- Vad säger klockan? - Klockan säger fickur! XD
- Höörnen, vi måste runda av höörnen så att det blir ruundad! Eller:
- Men den tar styck!
Eller:
- Choklandland.....Välkommen till Chokladland!
Eller:
- Apelsinfroumage.
Eller:
- Tommy Bourne? Tror inte du att Tommy Bourne är en riktig apotekare, en riktig orkestermedlem XD


HAHAHAa, det här var bara nååågra av våra *fina* komentarer till folket i backarna :) jag tror att dem trodde vi var helt blåsta asso, ingen fattar ju nått av det vi säger :P Det är det som är poängen xD....

mm, det är tider det ;)

*Sovdax*
Puss o Kram! <3 så hörs vi en annan gång.......aa, då såger vi så.......hej,hej så länge XD.....
(Äkta tantspråk ju) XD


Skriver väl som vanligt i morron oxå ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0