Morgon??

God morgon får jag väl säga även fast det inte direkt är någon morgon längre, men jag har faktiskt precis vaknat ^^,
Hahahah, det kan ju bero på at jag fastnade framför OC igår när jag skulle gå och lägga mej nångång vid halv tolv sådär, somnade vid fyra :) Men har man sommarlov så har man.... Gud vad jag älskar den serien fast jag har bara första sesongen och den har jag väl sett typ arton miljarder gåger, men vad spelar det för roll? Hehe, den är ju helt fantastisk ändå. Apprå på tv-serier så är min GA box på väg :) Hehe, har kollat cdon's hemsida varje minut känns det som för att kolla om "min vara" är levererad eller inte och igår var den inte det men idag är den det så den kommer väl antagligen i morron :) Weee! då kommer jag nog inte ha tid för mycket bloggning så fastklistrad framför teven jag kommer vara :)

Usch, jag kollade på Outsiders igår och det handlade om tre tioåringar som "levde" ett helt annat liv än andra. Jag började gråta... när jag fick se en liten en av dem som blvit brännskadad på 85% av kroppen när hon var två år. Jag gör det allt oftar enu för tiden (nu låter jag som en tant) Men deras hus hade börjat brinna ochelden startade i hennes rum så föräldrarna kunde inte rädda henne och brandmännen såg henne inte för att hon var alldeles svart och huden hade trillat av. Sen på sjukuset hade hon slutat andas och var påväg att dö så läkarna fick återuppliva henne. När föräldrarna fick se henne igen ville mamman inte ha henne för att hon såg för hemsk ut så lämnade hon dottern och pappan ensamma så pappan fick ta hand om allt. Hur fan kan man lämna sitt barn som precis har överlevt och fått brännskador på över 85% av kroppen?? Jag fattar inte det, nu fick man se henne och det såg ut som om hon hade en mask för ansiktet, det var helt platt bara hål för ögonen. Inget hår, ingen näsa och inga öron och massor av olika hudtyper eftersim huden hade trillat av hade hon fått donerad hud som kom från olika människor med olika hudtyper. Shiit vad hemskt, inga händer/fötter hade hon heller för dom hade "trillat av" i ambulansen för att dom var alldeles döda....... :'(
Tänk lixom vad bra vi har det, som inte har råkat så illa ut. Det var ju lixom ett under att hon överlevde. Och vi går runt och klagar över våra utseenden och att vi är tjocka eller att vi har fel kläder. Men det är ju verkligen ingenting jämfört med det här! Jag vet inte riktigt varför jag skriver om det här men det kändes bra att berätta det.

Nu ska jag äta frukost/lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0