Poesi?

Hej, hej

Insåg att det var flera sidor kvar än 20 :( Orkar inte läsa mer asso... Min bok har blivit seg som fan, hela Sverige är total-kvaddat, typ värsta kriget :S Lyckades hitta lite "poesi-snack" inte för att jag är en sån som tycker om sånt, men det här var väl bara för sött :

"Nu tänker jag på dig."
Du liknar ingen jag har träffat
Du liknar ingen jag har känt
Lycklig den som får känna dig.
Lycklig den som får komma dig nära
Lycklig den som får se dig.

"Mamma och Farsan"
Mamma och farsan
Ni möttes
Därför finns jag.
Ni finns i mig
Ni lever i mig.

"Krypa, Gå och Resa"
Först lär man sig krypa
Sen lär man sig gå
Men sen måste man lära sig en sak till
Att resa sig.
Man måste kunna resa sig när man har ramlat
Ibland behöver man hjälp med att resa sig.
Ibland måsta man hjälpa någon annan att resa sig.


(>*.*)> <3 <(*.*<)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0