Endast 4 veckor kvar

Snart är det lov, höstlov. Dock bara en vecka men det är ett lov vilket betyder skolfritt! Woho! Men ärligt talat skulle jag aldrig klara mej utan skolan. Tänk lixom hur bra vi har det jämfört med barnen i typ större delen av Afrika osv. Deras dröm är ju typ att få gå i skolan och lära sej en massa nya saker så att man kan skaffa sej en bra utbildning. Och vi går lixom runt och klagar på för mycket läxor.... men det är såklart att det är rätt svårt att sätta sej in i deras situation och därför tänker man väl inte lika mycket på dom och tycker man själv har hur mycket som helst. Visst, det har vi ju oxå ibland... okej det blev sjukt svårt förklara ;S menmen....det kankse bara jag som tänker så ?? :o

Idag var vi på en teater 7,8,9 och ettorna på gymnasiet. Vi såg "Henrik är en tönt" där endast Henrik Ståhl (även känd som Bolibompa-Henrik) var med och han spelade upp en pjäs om sej och sitt liv, den var sann alltså. Stackarn var tydligen mobbad under stort sätt hela hans  skolperiond. Det låter väl lite konstigt men jag har aldrig skrattat så mycket åt en teater som jag gjorde idag xD Hiihih, så sjukt bra när han blandade allvar med humor. Verkilgen sevärd!


Nu är det dags för skolarbete....
//V




Kommentarer
Postat av: hedda

jag kunde nästan inte sluta skratta på dom allvarliga delarna av pjäsen. så sjukt bra den var!!

2008-09-29 @ 19:05:37
URL: http://heads.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag håller med, han hade verkligen ett bra sätt att berätta sin historia på.

2008-09-29 @ 22:23:52
URL: http://annchi.blogg.se/
Postat av: Moa

Ok, bra att du stöttar elr vad man nu ska säga hah x)

2008-09-30 @ 20:42:07
URL: http://wajdebeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0